Вести

ШАПЧАНИМА ПРЕДСТАВЉЕНЕ НОВЕ УСЛУГЕ МИА ЧЕТБОТ АПЛИКАЦИЈЕ

13. октобар 2022.

Град Шабац један је од две јединице локалне самоуправе у Републици Србији у којима је уведена МИА четбот апликација. МИА је дигитална асистенткиња у Градској управи града Шапца која служи као непрекидна сервисна подршка грађанима и привреди пружајући информације, а притом штедећи време. Данас су грађанима Шапца представљене две нове услуге ове апликације, могућност да се од куће преко Вибера поруче изводи из матичних књига и уверење о држављанству, као и пријављивање комуналних проблема.

Градоначелник Шапца др Александар Пајић истакао је да овом апликацијом Шабац иде у корак с новом технологијом.

,,МИА четбот се од септембра прошле године налази на сајту Града Шапца, Фејсбук страници и Виберу. Грађанима омогућава да дођу до одговора на питања која су у вези са издавањем извода из матичне књиге рођених, умрлих, венчаних, уверења о држављанству, пореских уверења, правима у вези са родитељским и дечијим додатком, али и подацима попут контакт телефона одељења у Градској управи. Оно што је новина, а што је уведено ове године је да грађани могу путем Вибера да поруче да им на кућну адресу стигне извод из матичне књиге или уверење о држављанству, а такође преко Вибера могу да пријаве и неки комунални проблем. Тежимо да што пре дамо информације нашим јавним предузећима да бисмо што пре отклонили комуналне проблеме које наши суграђани примете. Захваљујући Миа четботу, запослени у градској управи усмериће се на важне послове док ће грађанима омогућити да многе одговоре добију из свог дома, или са неке друге локације у време када им највише одговара, без чекања у реду”, рекао је Пајић.

МИА четбот апликација развијена је у склопу регионалног пројекта Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини увођењем четбота који је подржан од стране девелоп програма Немачког савезног министарства за европску сарадњу и развој, а који спроводе ГИЗ, Сага и НАЛЕД.

,,Циљ пројекта је да прикаже активну и функционалну примену четбота на локалном нивоу где ће највећу корист имати грађани од приступачнијих и ефикаснијих општинских услуга. Локална самоуправа на овај начин унапређује квалитет пружања сопствених услуга и информација ка својим грађанима, а такође се афирмише као савремена, модерна и ефикасна администрација. МИА четбот повећава могућност локалне самоуправе да обради што већи број захтева грађана у кратком року”, истакао је Стефанос Јокић, координатор пројекта.

МИА четбот апликација доступна је 24 часа, 7 дана у недељи. Скенирањем QР кода уз омогућен интернет на уређају, покренуће се Вибер апликација и тако грађани могу започети конверзацију са МИА четботом. Такође, грађани могу започети комуникацију са четботом ако се у Виберу у опцији SEARCH укуца ,,МИА Шабац”.

,,Миа четбот заснована је на вештачкој интелигенцији и та технологија омогућује грађанима да са четботом комуницирају као са људским бићем. Верујем да ће МИА допринети како повећању продуктивности запослених у градској управи, тако и уштеди времена и задовољству грађана”, навела је Мартина Веселиновић, акаунт менаџер у компанији САГА.