Vesti

Da građani jednim dolaskom ili jednim klikom ostvare svoja prava

14. februar 2020.

Otvarajući Jedinstveno upravno mesto u Šapcu, ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić naveo je da je Ministarstvo državne uprave i lokalne samopurave još 2018. godine započelo pilot projekat jedinstvenih upravnih mesta, a mesta tog formata postojala su i mnogo ranije u nekim gradovima, među kojima je i Šabac. Da građani ne budu kuriri uprave. Naša namera je da unificiramo ovakva mesta u svim gradovima i opštinama i da elektronskom razmenom podataka svi poslovi postanu mnogo brži, lakši i jeftiniji za građane. Da građani ne budu kuriri nas iz uprave već da uprava radi ono što joj i jeste posao, naveo je ministar Ružić. On je izrazio zadovoljstvo što danas u Šapcu otvara Jedinstveno upravno mesto i kako je istakao „drago mu je što je Šabac još ranije pokrenuo objedinjavanje procedura koje olakšavaju građanima da ostvare svoja prava“. – Ima mnogo zahteva, na žalost nema uvek dovoljno sredstava ali drago mi je da smo u Šapcu, pored mnogih drugih opština i gradova, uspeli da otvorimo Jedinstveno upravno mesto i da ponudimo građanima da ostvare svoja prava na mnogo brži, efikasniji način, poručio je ministar Ružić. Modernizacijom do veće efikasnosti. Podsećajući na činjenicu da je Grad Šabac još 2014. godine počeo da ostvaruje ideju jedinstvenog šaltera, što je za građane značilo da na jednom mestu dobiju sve potrebne informacije i ostvare sva prava i usluge u nadležnosti lokalne samouprave, predsednik Skupštine grada Nemanja Pajić ocenio je da zahvaljujući ovom projektu dolazi do modernizacije opreme i prostora. – Mislim da će to poboljšati uslove rada jer ideja i jeste da činovnici lokalne samouprave rade posao za građane. Da bi se to ostvarilo, važna je umreženost svih institucija kako bi uz što manje napora bio dobijen što bolji rezultat, da sva svoja prava građani ostvare na jednom mestu, naveo je Pajić. On je dodao da ga raduje poseta ministra Šapcu. – Mislim da je ovo prva poseta jednog ministra u protekle četiri godine što treba da pokaže da smo svi na istom zadatku, da radimo za dobrobit naših građana. Zahvaljujem se na uspešno realizovanom projektu ministru i Ministarstvu i verujem da će Jedinstveno upravno mesto doprineti da naši građani imaju veća prava, da ih lakše ostvaruju i da ova modernizacija učini da budemo svi efikasniji, a sve za dobrobit i korist naših građana, istakao je Nemanja Pajić. Uprava – servis građana Milan Vasić, načelnik Gradske uprave grada Šapca, rekao je da je na konkursu Ministarstva lokalne samouprave Šabac uspeo da pobedi i dobije sedam miliona dinara, što je uloženo u radove i opremu Jedinstvenog upravnog mesta. – To je preduslov da uprava funkcioniše na način da budemo servis naših građana. Jedinstveno upravno mesto nije samo sala već skup procedura koje treba da dovedu do toga da građani jednim dolaskom ili jednim klikom na računaru ostvre sva prava koja im po zakonu pripadaju. Na primer, podnošenjem zahteva za novčanu socijalnu pomoć koje se ostvaruje u Centru za socijalni rad, građanin automatski postaje energetski zaštićen kupac, znači plaća pola računa za struju. Dakle nije potrebno da ponovo podnosi zahteve, to je princip Jedinstvenog upravnog mesta, objasnio je Milan Vasić i dodao da je u svih 30 seoskih mesnih zajednica svaki podnet zahtev automatski vidljiv u elektronskoj pisarnici u gradu, nakon čega ga službenik obrađuje i građaninu ostaje samo da kod kuće sačeka rešenje.