Вести

Да грађани једним доласком или једним кликом остваре своја права

14. фебруара 2020.

Отварајући Јединствено управно место у Шапцу, министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић навео је да је Министарство државне управе и локалне самопураве још 2018. године започело пилот пројекат јединствених управних места, а места тог формата постојала су и много раније у неким градовима, међу којима је и Шабац. Да грађани не буду курири управе. Наша намера је да унифицирамо оваква места у свим градовима и општинама и да електронском разменом података сви послови постану много бржи, лакши и јефтинији за грађане. Да грађани не буду курири нас из управе већ да управа ради оно што јој и јесте посао, навео је министар Ружић. Он је изразио задовољство што данас у Шапцу отвара Јединствено управно место и како је истакао „драго му је што је Шабац још раније покренуо обједињавање процедура које олакшавају грађанима да остваре своја права“. – Има много захтева, на жалост нема увек довољно средстава али драго ми је да смо у Шапцу, поред многих других општина и градова, успели да отворимо Јединствено управно место и да понудимо грађанима да остваре своја права на много бржи, ефикаснији начин, поручио је министар Ружић. Модернизацијом до веће ефикасности. Подсећајући на чињеницу да је Град Шабац још 2014. године почео да остварује идеју јединственог шалтера, што је за грађане значило да на једном месту добију све потребне информације и остваре сва права и услуге у надлежности локалне самоуправе, председник Скупштине града Немања Пајић оценио је да захваљујући овом пројекту долази до модернизације опреме и простора. – Мислим да ће то побољшати услове рада јер идеја и јесте да чиновници локалне самоуправе раде посао за грађане. Да би се то остварило, важна је умреженост свих институција како би уз што мање напора био добијен што бољи резултат, да сва своја права грађани остваре на једном месту, навео је Пајић. Он је додао да га радује посета министра Шапцу. – Мислим да је ово прва посета једног министра у протекле четири године што треба да покаже да смо сви на истом задатку, да радимо за добробит наших грађана. Захваљујем се на успешно реализованом пројекту министру и Министарству и верујем да ће Јединствено управно место допринети да наши грађани имају већа права, да их лакше остварују и да ова модернизација учини да будемо сви ефикаснији, а све за добробит и корист наших грађана, истакао је Немања Пајић. Управа – сервис грађана Милан Васић, начелник Градске управе града Шапца, рекао је да је на конкурсу Министарства локалне самоуправе Шабац успео да победи и добије седам милиона динара, што је уложено у радове и опрему Јединственог управног места. – То је предуслов да управа функционише на начин да будемо сервис наших грађана. Јединствено управно место није само сала већ скуп процедура које треба да доведу до тога да грађани једним доласком или једним кликом на рачунару оствре сва права која им по закону припадају. На пример, подношењем захтева за новчану социјалну помоћ које се остварује у Центру за социјални рад, грађанин аутоматски постаје енергетски заштићен купац, значи плаћа пола рачуна за струју. Дакле није потребно да поново подноси захтеве, то је принцип Јединственог управног места, објаснио је Милан Васић и додао да је у свих 30 сеоских месних заједница сваки поднет захтев аутоматски видљив у електронској писарници у граду, након чега га службеник обрађује и грађанину остаје само да код куће сачека решење.