Vesti

Da građani izdaju naloge gradskim službama

4. februar 2020.

Gostujući danas u emisiji Radio Beograda 1 “U središtu pažnje”, u kojoj je tema bila uvođenje takozvanog virtuelnog asistenta za građane, nazvanog Čet-Bot, gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović rekao je da “mi u Šapcu volimo da se u sve uključimo prvi, da neke stvari radimo prvi u Srbiji, bilo da je reč o direktnom odlučivanju građana o trošenju novca iz gradskog budžeta, odnošenju komunalnog smeća sa cele teritorije grada, prerađivanju otpadnih voda, ili najmanjem broju zaposlenih u gradskoj administraciji po glavi stanovnika a pri tom je to najefikasnija administracija u Srbiji”. – Sve te nove stvari u Srbiji mi volimo da radimo prvi. Tako smo rešili da okušamo sreću i sa Čet-Botom koji se inače u našem gradu zove robot. Ljudi bi verovatno bili zainteresovani da dobiju tipsku uslugu, kao kada, na primer, zovete provajdera pa ga pitate o banci ili kablovskoj televiziji pa dobijete tipske odgovore. Biće interesantno, najavio je gradonačelnik. On je objasnio da nije suština u tome da službenici budu rasterećeni već da građani budu zadovoljni. – Naša ideja je da otvaranjem nove opcije dobijemo nov kanal i sa tog kanala da dobijemo dobre povratne informacije od građana, i da im uslugu koja im nedostaje ili primedbu koju imaju, rešimo. To je naš plan. Inače volimo da sarađujemo sa NALED-om, do sada smo imali mnogo dobrih projekata. Mi razrađujemo još neke elektronske opcije, imamo najveći broj elektronskih usluga u sistemu E uprave, ovo bi bila dodatna, rekao je gradonačelnik. Kako je naveo, u ovom trenutku se razrađuje nova aplikacija za javni prevoz koja bi trebalo da omogući sugrađanima, pošto će imati novi ekološki prevoz, 61 autobus na gas. Dakle, gradski autobusi više neće trošiti evrodizel i neće zagađivati životnu sredinu. Ideja je da što veći broj građana koristi ovu uslugu tako što će imati novu aplikaciju i mogućnost da usvakom trenutku zna gde se nalazi autobus i koliko treba vremena da stigne. – Imaćemo i nov sistem koji se zove “prijavi problem”. Ideja je da građani postanu komunalni i gradski inspektori, da građani izdaju naloge gradskim službama i onda gradskim službama da merimo vreme za koje mogu takve probleme da reše. To je još jedna nova aplikacija koju smo sami razvili, objasnio je gradonačelnik Šapca. On je dodao da je u Gradskoj upravi uveden sistem finansijskog upravljanja i kontrole (FUK) sa ciljem da svi građani vide kako se troši njihov novac, kako rade službenici koje oni plaćaju svakog dana i da li su zadovoljni njihovim radom. Zapravo da vide kako se troše narodne pare, zaključio je gradonačelnik Šapca. U emisjiji “U središtu pažnje” gošća je bila i Violete Jovanović, direktorke NALED-a, kao i gradonačelnica Sombora Dušanka Golubović.